Monday 4 February 2013

Assalamualaikum And HAIII~

Topik yang hendak di bahas kan adalah sifat IRI HATI..
iri hati disamakan erti dengan Hasad dengki.. kekadang kita tidak merasa bila hati kita diserang penyakit ini..tau tau kita sudah pun terkena tanpa disedari..
IRI HATI .. adalah tidak dapat meliat seorang yang kita kenali hidup dalam keadaan yang menyenangkan .. if dalam loghat brunei.. nda nyaman hatinya kali meliat urang sanang~ ahaha..
kekadang hidup kita penuh dengan cabaran dan dugaan sehingga kita rasa tidak lagi mampu untuk meneruskan kehidupan ini.. IRI HATI boleh terjadi diantara Sahabat Baik.. diantara CINTA.. diantara Pejabat dan diantara yang sewaktu dengan nya. Tanda Tanda Anda terkena penyakit iri hati adalah :-


  1. Tidak Senang meliat kebahagian Orang Lain ( Sama Ada  Teman Baik Atau pun Sesiapa Saja.. mun Sama Bintang Kes Sakit JIWA tahap Gaban dah tu!!!)
  2. Orang Ada ia pun ada.. tapi kalau boleh mesti UPGRADE lagi.
  3. Sedaya Upaya mencuba mencari kesilapan seorang.. sebasar habuk pun boleh nampak! ( mungkin try test liat pakai teropong ajaib)
dan ETC ..

"Dan janganlah kamu iri hati terhadap apa yang dikurniakan Allah kepada sebahagian kamu lebih banyak dari sebahagian yang lain. (Kerana) bagi orang lelaki ada bahagian dari pada apa yang mereka usahakan, dan bagi para wanita (pun) ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan mohonlah kepada Allah sebagian dari kurnia-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu" (An-Nisa' : 32)..

Okey Closed that storyy....

now~ last week aku belikan my dad handphone (made in china saja ) i buy it from malaysia.. copycat telephone samsung galaxy S mini.. dengan harga $299 (waktu itu petukaran duit 2.46) arghhh~ pasal system nya android.. it's easy to used.. cuma yang membari nda puas hati INTERNET CONNECTION nya.. bila di miri GPRS nya dapat on using DIGI network .. tapi bila balik di brunei GPRS nya lansung nada.. jadi ertinya telephone ani Nda dapat pakai internet bila di brunei .

semua function nya OK.. but the probelm is only GPRS ..rupanya sama sebiji sama Samsung GALAXY S3 mini .. tapi namanya clone adalah dua tiga empat yang berlainan haha.. so akibat tidak kepuashatian i decide to loan phone saja di brunei. mahal pun mahal tapi ORIGINAL..so handphone buatan entah apa entah berantah biarlah dipakai untuk suka suka hehe.. janji dapat hello2.. 

membazirkan duit untuk ibu bapa sekali sekala nda apa apa.. hehe.. janji ibu bapa menerima dengan penuh ikhlas.. selama ini sudah banyak pengorban mereka untuk kita.. ganya handphone harga $600.00 (bnd) kejam mata saja :p bayar bulan2.. alhamdulilah hehehehe ^-^!



No comments:

Post a Comment